Századik születésnapján leplezte le a Bentley az EXP 100 GT tanulmányt. A modellen bemutatták, milyennek képzelik a 2035-ben utcára gördülő Bentley-t.
Gyönyörű, egyedi forma és nemes anyagok jellemzik ezt az igazán látványos, elektromos önvezető autót.
A kétajtós kupé 5,8 méter hosszú, 2,4 méter széles és a súlya 1900 kilogramm, annak ellenére, hogy a karosszéria karbonszálas vázból és alumíniumból készül. Csomagtér nincs, a helyén légtisztító rendszer található, amely a britek szerint elengedhetetlen lesz tizenöt év múlva a nagyvárosokban.
Kívül megszámlálhatatlan mennyiségű LED fényforrás: 6000 LED-ből áll a teljesen megvilágított első maszk, melyet egy függőleges réz sáv választ ketté, a kör alakú első lámpatestek az összetéveszthetetlen Bentley stílusjegyet viszik tovább. Az előrenyúló Flying B szobor és a géptető közepén végig futó sáv is kapott világítást, hátrafelé pedig OLED fényszórók világítanak.
Az impozáns, széles ajtók a Lamborghiniken megszokott módon, felfelé nyílnak. A kerekek alkalmazkodnak a körülményekhez, az optimális tapadás és kényelem érdekében még a futófelület mintázata is változik. Az 1500 newtonméter forgatónyomatékú elektromos hajtáslánc 2,5 másodperc alatt gyorsítja nulláról 100 km/h -ra a közel két tonnás kupét, a végsebessége 300 km/h óra. Az akkumulátorok 80%-ra tölthetőek 15 perc alatt és 700 kilométeres hatótávot ígérnek.
Fenntartható forrásból szerezték az 5000 éves mocsári tölgy betéteket, amelyeket rézberakással díszítettek. A karosszériát bevonó festék pigmentjeit rizsszemek héjából készítették, a kárpit pedig a borkészítés egyik melléktermékéből készült, ugyanakkor minden tulajdonságában a valódi bőrre hasonlít. A beltér kapcsolóit cumbriai kristályművészek készítettek, a gyapjút pedig brit birkák adták.