Az is eléggé menő, ha valaki meg tud venni egy Ferrarit, de még menőbb, ha a kívánságai szerint készítenek számára egyet. Így született meg az SP-8, amelyből csak egyetlen darab készült, egy tajvani milliomos kívánságai alapján.
Hogy miért SP-8?
Sok-sok tényező indikálta a névválasztást.
Egyrészt az alapot az F8 Spider adta, másrészt a név utal a meghajtásról gondoskodó, sok-sok díjat elnyert 3,9 literes V8-as biturbóra is.
Harmadrészt az is fontos szempont, hogy a kínai kultúrában a 8-as szerencseszám – s lévén a megrendelő tajvani, így ennek kiemelt jelentősége van.
Az SP-8 az F8 Spider műszaki alapjaira épült, de mivel megszabadultak a tetőtől, így sokkal több mozgástere volt a formatervezőknek a megfelelő aerodinamikai csomag kialakításakor. A külcsínben a Ferrari dizájnereinek ötletei mellett minden vonalban ott van a megrendelő elképzelése is.
Hűtőrács öntött alumíniumból van és 3D-nyomtatással készült. Az autó orr-részén nem fényezték le a karbont, a hátsó rész pedig ezzel kontrasztot képző egyedileg kikevert ezüstszínű lett, ezeket kékre színezett szénszálas elemekkel egészítették ki. A felnik is egyediek, stílusban az F40 kerekei adták a mintát.
Hátra a Roma lámpái kerültek, az első fényszóró viszont egyedileg tervezett. A szélvédő és a kipufogócsövek a 296 GTB-ről származnak.
Az utastérben az üléseket, az ajtópaneleket és a műszerfal alsó részét a Ferrarittól szokatlan, mélykék Alcantara kárpit borítja, a padlószőnyeg speciális színjátszó szövetből készült.
Az autónak a műszaki tulajdonságait is érdemes megemlíteni. Az erőforrása egy 3,9 literes biturbó V8-as motor, amely 720 lóerős teljesítménnyel és 770 Nm nyomatékkal bír. A hajtást egy hétgangos, duplakuplungos váltó továbbítja a hátsó kerekekhez.
A Ferrari SP-8 a Finali Mondiali Ferrari 2023 rendezvényen debütál, majd a Ferrari Múzeumban állítják ki. A megrendelő 2024 márciusa után kapja meg a kétüléses roadstert.