A Hyundai most egy olyan járművet mutatott be, amely messzire kerül a márka legutóbbi években megszokott, divatos városi SUV-vonalától. A Crater névre keresztelt tanulmányautó egy kifejezetten robusztus, terepre hangolt modell, amely a gyártó szerint azt mutatja meg, merre tartanak a jövő keményvonalas off-roadjai.

A Bronco–Wrangler ligában indulna
A Crater egyelőre koncepció, mégis elég egyértelmű, milyen kategóriát célozna meg: a Ford Bronco és a Jeep Wrangler által uralt terepjárós szegmenst. Ennek megfelelően a formavilág a klasszikus dobozos arányokat, a nagy hasmagasságot és a masszív részleteket helyezi előtérbe.

A Hyundai a tanulmányt emelt futóművel, 33 colos terepgumikkal, markáns LED-lámpákkal és digitális visszapillantókkal szerelte fel – ezek a megoldások együtt olyan kiállást adnak az autónak, amely látványra is komoly terepképességet sugall.

Futurisztikus beltér és különleges ajtók
Az utastér négyüléses, a beszállást pedig szekrényszerűen szétnyíló, keret nélküli ajtók teszik látványossá. A belső tér dizájnja jóval merészebb, mint amit a Hyundai jelenlegi modelljeiben megszoktunk: a műszerfal minimalista és futurisztikus, a kormánykerék pedig szögletes kialakítást kapott – ez egyre gyakoribb megoldás az új generációs elektromos modelleknél.


Elektromos hajtás és összkerékhajtás
A Hyundai egyelőre kevés műszaki részletet árult el a Craterről. Az viszont hivatalos, hogy a tanulmány tisztán elektromos hajtást kapott, összkerékhajtással kiegészítve. A gyártó ezzel nyilvánvalóvá teszi: a jövő terepjáróit már nem a belső égésű erőforrások, hanem a villanymotorok nyomatéka mozgatja majd.

Los Angelesben mutatkozik be
A Crater első nyilvános bemutatkozása a Los Angeles-i Autószalonon lesz, ahol a látogatók testközelből is megnézhetik az újdonságot. Bár sorozatgyártásról még nincs hivatalos döntés, a Hyundai szerint a koncepció fontos irányjelző – azt mutatja meg, hogyan képzelik el a márka „kemény terepre szánt” elektromos modelljeit a következő években.


