A Mazda és a kínai Changan közös fejlesztésének eredményeként mutatkozott be a Mazda EZ-60, amely elsőként Kínában került piacra. A modell igazi újdonságot jelent a japán gyártó számára: egyszerre kínál hatótávnövelős hibrid és tisztán elektromos hajtásláncot, meglepően kedvező áron.
Az alapmodell, a 200 kilométeres elektromos hatótávval rendelkező range extender változat már 119 900 jüanért (kb. 5,6 millió forint) hazavihető, míg a magasabb felszereltségű, teljesen elektromos kivitel ára 160 900 jüantól (kb. 7,6 millió forint) indul.
Méretei a nagyok közé emelik
A Mazda EZ-60 nemcsak árával, hanem méreteivel is figyelemre méltó: 4,85 méter hosszú, 1,93 méter széles, 1,62 méter magas, tengelytávja pedig 2,9 méter. A formaterv a legfrissebb trendeket követi: süllyesztett kilincseket, digitális visszapillantókat és 19–21 colos kerekeket kapott.
Az utastérben a prémium szegmenshez méltó technológia várja az utasokat: egy 26,5 colos, 5K felbontású érintőkijelző uralja a műszerfalat, a szélvédőre vetített head-up display 100 colos képátlóval dolgozik, míg a hangzást egy 23 hangszórós hifi biztosítja.
Hajtásláncok és hatótáv
A hatótávnövelős hibrid változat szíve egy 1,5 literes, négyhengeres benzinmotor, amely generátorként tölti a 31,7 kWh-s akkumulátort. Az áram innen egy 255 lóerős villanymotorhoz jut, amely a hátsó kerekeket hajtja – a tisztán elektromos hatótáv 200 kilométer.
A teljesen elektromos verzió szintén 255 lóerős motorral érkezik, de már egy 77,9 kWh-s akkumulátort kapott, amely a kínai CLTC-ciklus szerint akár 600 kilométeres hatótávot is kínál.
Európába más néven jön
A Mazda EZ-60 Kínában már elérhető, de a nemzetközi piacokra csak 2026-ban érkezik, akkor Mazda CX-6e néven. Ez lesz a Mazda villanyautó-stratégiájának egyik kulcseleme, amellyel a márka a prémium középkategóriás SUV-ok között próbál helyet foglalni.