Többé nem a W12 vagy a V8 a luxus szinonimája: a Bentley is belépett az elektromos korszakba. A vadonatúj EXP 15 koncepciómodell már előrevetíti, hogyan képzeli el a brit gyártó a jövő emissziómentes luxusát.

A Bentley hosszú ideig ragaszkodott a klasszikus erőforrásokhoz, de a globális trendek, a szabályozások és az új vásárlói elvárások végül a változás irányába mozdították el a legendás márkát. Az EXP 15 tanulmányautó formájában megérkezett az első hivatalos lépés: a márka villanyhajtású jövője.


Kupé? SUV? Szedán? Mind egyszerre
A közel öt méter hosszú EXP 15 nem sorolható be egyértelműen a megszokott kategóriákba. Kupészerű vonalvezetés, SUV-s arányok és szedános elegancia keveredik benne, miközben olyan részletek is feltűnnek rajta, amelyek inkább a jövő autóira jellemzők.
Az autó elejét egy hatalmas, funkció nélküli hűtőrács és vertikális nappali menetfények uralják. A kilincsek rejtve maradnak, a visszapillantók helyét kamerák vették át, és az aszimmetrikus ajtóelrendezés is jelzi: ez nem egy szokványos Bentley.

Letisztult belső, látványos külső
A belső térben három ülés található – egy elöl, kettő hátul –, ami meglepően szellős elrendezést tesz lehetővé egy ekkora autóban. A formaterv inkább koncepcióautós látvány, mint kész gyártási dizájn, de jól mutatja, hogy a Bentley milyen irányba szeretne elmozdulni: tágas, letisztult, technológia-központú belső tér felé.




A hátsó részt keskeny fénycsíkok és két aktív légterelő teszi látványossá, a felnik pedig a koncepcióautókhoz méltóan extrém méretűek.

Amit tudni lehet a technikáról
A hajtásláncról egyelőre csak annyi ismert, hogy összkerékhajtású, hosszú hatótávval és gyors töltéssel bíró elektromos rendszer kerül az autóba. A Bentley első sorozatgyártású elektromos modellje – amely az EXP 15 formavilágát is részben megörökölheti – 2026-ban érkezik, és a Porsche Cayenne elektromos változatának technikájára épül.
Ez a modell méretben a Bentayga alá pozícionált SUV lesz, és már prototípusként tesztelik is, álcázófóliával ellátva.
Verseny a luxusvillanyfronton
A Bentley nem egyedül halad ebben az irányban. Legfőbb riválisa, a Rolls-Royce már 2022-ben bemutatta első villanyautóját, a Spectre-t, amely 585 lóerőt, 500 kilométeres hatótávot és több mint 3 tonnás tömeget kínál – teljes csendben és kompromisszumok nélkül.
A Bentley válasza ugyan még várat magára, de az EXP 15 alapján már látható: a brit márka nem a múlt dicsőségéből akar megélni, hanem aktív formálója kíván lenni a luxusautók jövőjének.


