Sokféle névre hallgat a Volkswagen Transporter: Bulli, Kombi, Bus, Microbus, T-sorozat, de akárhogy is nevezzük, a több generációt megélt modell rendkívül népszerű. Kultikus lakóautó, giga flották áruszállítója, transzferjáratok kisbusza -70 éve alatt sok mindent megélt, sok szerepet töltött/tölt be. Épp ezért nem véletlen, hogy 13 millió (!) példány kelt el belőle és kategóriájában a leghosszabb, megszakítás nélküli gyártási ciklussal büszkélkedhet.
A T1-et még 1949-ben mutatták be. Így, a XXI. században elképesztő, hogy az első nyolc Transportert kézzel szerelték össze. A prototípus sorozat tagjai hat zárt áruszállító, két kombi változat voltak. Ugyanebben az évben megpróbálták a “Bully” nevet védjegyként bejegyeztetni, de mivel egy másik cég már lecsapott rá, így végül a Volkswagen Bulli nevet kapta a modell – de a Bulli elnevezést is csak 2007-ben sikerült hivatalosan is levédetni.
A következő évben beindult a gyártás, készült belőle áru és személyszállító furgon, plusz nyolcüléses busz. Ezeket a példányokat a Beetle-ből származó motor hajtotta, a terhelhetőség pedig 750 kg volt. 1967-re kb. 1.9 millió darab T1-es kelt el világszerte. Még 1951-ben jött a sok ablakos Samba, a “Micro Bus De Luxe” kiadás. Ez már körbefutó ablakokkal, egyedi tetőablakokkal és összecsukható napfénytetővel jelent meg a piacon, majd lett napfénytetős és pickupszerű változat is.
1967-ben érkezett a T2. Furgonként is funkcionált és elképesztő módon elektromos verzió is készült belőle, mégpedig azért, mert erős volt az aggodalom akkoriban, hogy pár évtizeden belül elfogy a kőolaj. A T2 Camper tehát E-jármű volt, az elektromotorja kb. 850 kilós volt, egy töltéssel 70 kilométert bírt megtenni, 10 óra alatt lehetett feltölteni. Még mondja valaki, hogy nem fejlődik a technika…
1979-ben megérkezett a T3, melyet 1992-ig gyártottak – ez volt az utolsó Volkswagen, amely még léghűtéses motorral működött.
Aztán a T4 következett, melyet 1990-től 2003-ig gyártottak. Nagy változásokat hozott ez a széria, hiszen 4 évtized után a boxer-farmotoros, hátsókerék meghajtású Bulli új, soros motorokat kapott, melyek elől kaptak helyet és az első kerekeket hajtották. Mindez drámai újításokat hozott például a dizájnban, térkínálatban, menettulajdonságokban.
A T4-es életében volt egy elég komoly ráncfelvarrás, az 1996 utániak már hátul is tárcsafékesek, de az igazi kunszt a Multivan, Caravelle és California változatok hosszú orra, ami alá a 2.8-as VR6-os motor is befért már. Közben a széria végéig még elérhető szívódízelek mellé bejöttek a TDI motorok.
No, ki találja ki, mi jött a T4 után? Persze hogy a T5! 2003-2015 között gyártották, új karosszéria, kényelmesebb vezetőfülke, nagyobb és teherbíróbb rakodótér jellemezte. A modell 2009-ben faceliften esett át és megkapta a duplakuplungos váltóművet.
2016-ban megérkezett a Bulli T6-os generációja, digitális technológiákkal felvértezve, vezetőasszisztens-rendszerei korszerű támogatást nyújtanak a közúti forgalomban. A T6-on belüli változatok között megtaláljuk a személyautós Caravelle, az exkluzív Multivan és a lakóautó California új kiadását is.