• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Sokféle névre hallgat a Volkswagen Transporter: Bulli, Kombi, Bus, Microbus, T-sorozat, de akárhogy is nevezzük, a több generációt megélt modell rendkívül népszerű. Kultikus lakóautó, giga flották áruszállítója, transzferjáratok kisbusza -70 éve alatt sok mindent megélt, sok szerepet töltött/tölt be. Épp ezért nem véletlen, hogy 13 millió (!) példány kelt el belőle és kategóriájában a leghosszabb, megszakítás nélküli gyártási ciklussal büszkélkedhet.

A T1-et még 1949-ben mutatták be. Így, a XXI. században elképesztő, hogy az első nyolc Transportert kézzel szerelték össze. A prototípus sorozat tagjai hat zárt áruszállító, két kombi változat voltak. Ugyanebben az évben megpróbálták a “Bully” nevet védjegyként bejegyeztetni, de mivel egy másik cég már lecsapott rá, így végül a Volkswagen Bulli nevet kapta a modell – de a Bulli elnevezést is csak 2007-ben sikerült hivatalosan is levédetni.

volkswagen-transporter

A következő évben beindult a gyártás, készült belőle áru és személyszállító furgon, plusz nyolcüléses busz. Ezeket a példányokat a Beetle-ből származó motor hajtotta, a terhelhetőség pedig 750 kg volt. 1967-re kb. 1.9 millió darab T1-es kelt el világszerte. Még 1951-ben jött a sok ablakos Samba, a “Micro Bus De Luxe” kiadás. Ez már körbefutó ablakokkal, egyedi tetőablakokkal és összecsukható napfénytetővel jelent meg a piacon, majd lett napfénytetős és pickupszerű változat is.

1967-ben érkezett a T2. Furgonként is funkcionált és elképesztő módon elektromos verzió is készült belőle, mégpedig azért, mert erős volt az aggodalom akkoriban, hogy pár évtizeden belül elfogy a kőolaj. A T2 Camper tehát E-jármű volt, az elektromotorja kb. 850 kilós volt, egy töltéssel 70 kilométert bírt megtenni, 10 óra alatt lehetett feltölteni. Még mondja valaki, hogy nem fejlődik a technika…

1979-ben megérkezett a T3, melyet 1992-ig gyártottak – ez volt az utolsó Volkswagen, amely még léghűtéses motorral működött.

Aztán a T4 következett, melyet 1990-től 2003-ig gyártottak. Nagy változásokat hozott ez a széria, hiszen 4 évtized után a boxer-farmotoros, hátsókerék meghajtású Bulli új, soros motorokat kapott, melyek elől kaptak helyet és az első kerekeket hajtották. Mindez drámai újításokat hozott például a dizájnban, térkínálatban, menettulajdonságokban.

A T4-es életében volt egy elég komoly ráncfelvarrás, az 1996 utániak már hátul is tárcsafékesek, de az igazi kunszt a Multivan, Caravelle és California változatok hosszú orra, ami alá a 2.8-as VR6-os motor is befért már. Közben a széria végéig még elérhető szívódízelek mellé bejöttek a TDI motorok.

No, ki találja ki, mi jött a T4 után? Persze hogy a T5! 2003-2015 között gyártották, új karosszéria, kényelmesebb vezetőfülke, nagyobb és teherbíróbb rakodótér jellemezte. A modell 2009-ben faceliften esett át és megkapta a duplakuplungos váltóművet.

2016-ban megérkezett a Bulli T6-os generációja, digitális technológiákkal felvértezve, vezetőasszisztens-rendszerei korszerű támogatást nyújtanak a közúti forgalomban.  A T6-on belüli változatok között megtaláljuk a személyautós Caravelle, az exkluzív Multivan és a lakóautó California új kiadását is.

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.