A CityHawk egy repülőautó, ránézésre olyan, mintha a DeLorean időgép modernebb változata elevenedne meg a „Vissza a jövőbe” filmekből.
A Metro Skyways, az izraeli UrbanAero startup leányvállalata már évek óta dolgozik a CityHawk-on, ami a számtalan repülőautó koncepció közül azzal tűnik ki, hogy nem használ szárnyakat, hanem két, egymással ellentétes irányba forgó nagyméretű propeller tartja a levegőben. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a CityHawk egy eVTOL jármű, azaz egy függőlegesen felszálló repülőautó.
Most nagy lépést tett előre a CityHawk projekt, az izraeli cég ugyanis nemrég megállapodást kötött egy üzemanyagcella-gyártóval, a HyPoint-tal. Az együttműködésnek hála a CityHawk a tervek szerint tisztán hidrogénhajtással fog működni. A zéró emissziós technológián kívül az elektromos hajtáshoz képest a hidrogénhajtás más előnyt is hoz, sokkal nagyobb az energiasűrűsége, így egy kisebb, könnyebb akkumulátor is elegendő, amit ráadásul sokkal gyorsabban lehet újratölteni.
Összesen hat ember szállítására lesz képes, a forgó rotort – mely a felszálláshoz szükséges – a jármű belsejében helyezik el. Ennek hála bárhová leszállhat, ahol minimum 3×8 méteres üres, síkfelületet van. A formatervezés erőssége többek között a méretben rejlik, a hatüléses CityHawk csak kicsit szélesebb, mint egy személygépkocsi és nincsenek kiálló részei, a gyár szerint „akkora, mint egy SUV”. A városi légiforgalmi elképzelés szerint a CityHawk leszállhat majd közvetlenül az utcára is.
Egyelőre nem lesz hosszú távolságokra képes (max. 150 km-t tud megtenni), de nem egy lomha jármű, a végsebessége eléri a 270 km/h-t. Paraméterei miatt az elsődleges felhasználását egyelőre légitaxiként, illetve sürgősséget igénylő egészségügyi szállítóeszközként képzelik el.
A jármű már embert is szállító tesztjei legkorábban jövőre kezdődnek el.