• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

6000 méteres magasság, aszfalt, sőt, bármilyen út nélkül – sziklamászás Porsche módra.

Az ötletgazda Romain Dumas volt, akinek a neve több teljesítménye miatt is ismerősen csenghet. Egyrészt abszolút csúcstartó a Pikes Peak hegyi felfutóversenyen, másrészt a Porsche gyári versenyzőjeként többek között húsz éve kihagyás nélkül részt vesz minden Le Mans-i 24 órás futamon, ahol eddig két abszolút győzelmet szerzett. Nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy a kaland a vérében van.

Így amikor kitalálta, hogy meghódítaná a világ legmagasabb aktív vulkánját, az Argentína és Chile határán lévő 6893 méteres Ojos del Salado-t, ráadásul autóval, sőt, az aktuális Porsche 911-gyel nem a zártosztályra szállították, hanem elkezdtek az autók átépítésén gondolkodni.

Dumas csapata és a Porsche team közösen tervezték és valósították meg az átépítést. A tervezés során a kemény terep mellett a jócskán fagypont alatti, -30 fokos hőmérsékletet is figyelembe kellett venni, a csúcs közelében már nemcsak hóra, hanem jégfalakra is számítaniuk kellett.

Két autót készítettek fel, melyeknek alapja a 450 lóerős, turbós hathengeres bokszermotorral szerelt Porsche 911 Carrera 4S. Bukókeretet, szénszálas versenyüléseket és versenyöveket kaptak az autók, a biztonság és a tömegcsökkentés érdekében.

Átdolgozták a hűtési rendszert, az alváz speciális, nagy ellenállású Aramid-szálas védőburkolatot kapott, amely lehetővé tette a sziklákon való büntetlen csúszkálást. A hathengeres bokszermotor szériaállapotban maradt, akárcsak a hétfokozatú, manuális váltó, de az első fokozatokat rövidebbre vették és a gázreakciót áthangolták, hogy kis fordulatszámon is precíz gázadásokkal lehet elérni az optimális sebességet.

A Porsche mérnökei 350 mm-re emelték a hasmagasságot, kézi kapcsolású differenciálzárakat és csörlőt is szereltek az autókba és természetesen nem maradhatott el a terepgumi szett sem. Akárcsak a különleges dekoráció: a 911-esek egyike a 963 LMDh versenyautó színeibe öltözött, a másik pedig 911 tematikájú ruhát kapott.

Szögezzük le, a csapat célja nem a csúcs meghódítása volt, hiszen kalkuláltak az áthatolhatatlan hó- és jégfalakkal. Így is egészen elképesztő a teljesítményük, hiszen 6007 méterig jutottak, átkelve a sziklákon, jégmezőkön. Erre az eredményre bármelyik terepjáró is büszke lenne.

2022-11-11
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Tisztelt Ügyfelünk!
    Felhívjuk a figyelmét, hogy a teljes szolgáltatás elérés érdekében a Skyguard NG online felületünkhöz kapcsolódó OBU City Base mobil alkalmazását mielőbb frissítse!

    Az elérhető új verziók:
    Androidos alkalmazás: v2.1.3
    A frissítést itt éri el: link

    iOS alkalmazás: v2.1.3
    A frissítést itt éri el: link

    Együttműködését megköszönve,
    Auto Securit Zrt.

    ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.