6000 méteres magasság, aszfalt, sőt, bármilyen út nélkül – sziklamászás Porsche módra.
Az ötletgazda Romain Dumas volt, akinek a neve több teljesítménye miatt is ismerősen csenghet. Egyrészt abszolút csúcstartó a Pikes Peak hegyi felfutóversenyen, másrészt a Porsche gyári versenyzőjeként többek között húsz éve kihagyás nélkül részt vesz minden Le Mans-i 24 órás futamon, ahol eddig két abszolút győzelmet szerzett. Nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy a kaland a vérében van.
Így amikor kitalálta, hogy meghódítaná a világ legmagasabb aktív vulkánját, az Argentína és Chile határán lévő 6893 méteres Ojos del Salado-t, ráadásul autóval, sőt, az aktuális Porsche 911-gyel nem a zártosztályra szállították, hanem elkezdtek az autók átépítésén gondolkodni.
Dumas csapata és a Porsche team közösen tervezték és valósították meg az átépítést. A tervezés során a kemény terep mellett a jócskán fagypont alatti, -30 fokos hőmérsékletet is figyelembe kellett venni, a csúcs közelében már nemcsak hóra, hanem jégfalakra is számítaniuk kellett.
Két autót készítettek fel, melyeknek alapja a 450 lóerős, turbós hathengeres bokszermotorral szerelt Porsche 911 Carrera 4S. Bukókeretet, szénszálas versenyüléseket és versenyöveket kaptak az autók, a biztonság és a tömegcsökkentés érdekében.
Átdolgozták a hűtési rendszert, az alváz speciális, nagy ellenállású Aramid-szálas védőburkolatot kapott, amely lehetővé tette a sziklákon való büntetlen csúszkálást. A hathengeres bokszermotor szériaállapotban maradt, akárcsak a hétfokozatú, manuális váltó, de az első fokozatokat rövidebbre vették és a gázreakciót áthangolták, hogy kis fordulatszámon is precíz gázadásokkal lehet elérni az optimális sebességet.
A Porsche mérnökei 350 mm-re emelték a hasmagasságot, kézi kapcsolású differenciálzárakat és csörlőt is szereltek az autókba és természetesen nem maradhatott el a terepgumi szett sem. Akárcsak a különleges dekoráció: a 911-esek egyike a 963 LMDh versenyautó színeibe öltözött, a másik pedig 911 tematikájú ruhát kapott.
Szögezzük le, a csapat célja nem a csúcs meghódítása volt, hiszen kalkuláltak az áthatolhatatlan hó- és jégfalakkal. Így is egészen elképesztő a teljesítményük, hiszen 6007 méterig jutottak, átkelve a sziklákon, jégmezőkön. Erre az eredményre bármelyik terepjáró is büszke lenne.