Cielo olaszul azt tesz: menny. Hogy mivel szolgált rá a Maserati MC20 Cielo a nevére? Biztosan közrejátszott, hogy a nem vászon-, hanem nyitható üvegtetőt kapott, amely ráadásul elektrokromatikus, azaz gombnyomásra elsötétíthető.

Kép: Maserati
70 éves hagyománya van annak, hogy a legexkluzívabb Maseratikból spyder változat is készül. Így maga a tény, hogy két évvel a kupé után megérkezett a Maserati MC20 nyitható tetős változata, nem meglepő. Az kétüléses kabrió nyitható üvegteteje viszont igazán különleges: a modell ugyanis a legmodernebb elektrokróm tetőablakkal van felszerelve, amely egyetlen gombnyomásra a polimer-diszperzált folyadékkristályos technológia jóvoltából azonnal átlátszóvá alakul, és szintén gombnyomásra meg is szűni a fényáteresztés – a tesztek alapján teljesen megbízhatóan működik ez a funkció, -30 és +85°C között.

Kép: Maserati
Ráadásul a több mint fél négyzetméteren elektromosan nyitható üvegtető mindössze 12 másodperc alatt nyílik, így a nyitási-zárási sebesség és a hőszigetelés tekintetében is első a kategóriájában.
Egy másik abszolút újdonság az Aquamarina szín debütálása. A háromrétegű, szürkéskék fényezés szintén a Cielo név égisze alatt került fejlesztésre, az égbolttal való egybeolvadást jelképezve.
Az aprólékos, precíz és pontos tervezés lehetővé tette, hogy a spyder csak 65 kg-mal nyomjon többet, mint a kupé, köszönhetően javarészt a szénszálas vázszerkezetnek, amely nem igényelt extrém merevítést. Mivel a 20 colos keréktárcsák rendelhetők karbonkivitelben is, így további 30 kilogrammos tömegcsökkentés is lehetséges.

Kép: Maserati

Kép: Maserati
Az utastérben is történtek változások. A szénszálas konstrukció itt is visszaköszön: többek között a kormánykerék karbon betétekkel is kérhető. Az ülések közötti konzolon lévő üzemmód kapcsoló érintésérzékeny felülettel bír, a pilóta innen szabályozhatja a vezetési beállítások mellett a futómű keménységét is.

Kép: Maserati

Kép: Maserati
Természetes, hogy a Cielo a kupé 630 lóerőt és 730 Nm-es csúcsnyomatékot felvonultató V6-os motorját kapta. A tömegkülönbségnek köszönhetően a 0-100-as sprint egy tizeddel, 3 másodpercesre nőtt, a végsebesség pedig kb. 5 km/h-val csökkent, de így is 320 km/h felett lesz.
Meg kell említenünk a kifinomult aerodinamikát is, ami nem csak a szélzajtól mentes utastér miatt fontos, hanem a középmotor megfelelő hűtése érdekében is: ez utóbbira a motorházfedélen kialakított légcserélő nyílások mellett a kerékdobokra metszett rések szolgálnak. A modellt egyébként 360°-os szélcsatornában történő tesztelésnek vetették alá, mind csukott, mind pedig nyitott tetővel.

Kép: Maserati

Kép: Maserati