Megérkezett a Lotus Eletre, a márka legelső szabadidőjárműve, melynek műszaki paraméterei megdöbbentőek.
Ha azt hallod Lotus, akkor kicsi, lapos, könnyű és gyors sportautók juthatnak eszedbe. Nos, az Eletre esetében ezek közül csak a gyors jelző igaz.
Az Eletre a Lotus történelmében az első
- ötajtós szériamodell,
- szabadidőjármű,
- sorozatgyártásra érett tisztán elektromos autó,
- olyan típus, amely nem kifejezetten sportautó.
A Lotusnak óriási versenyelőnyt jelenthet, hogy a nagy teljesítményű EV SUV szegmensben még nincsenek vetélytársak az Eletre számára. A legközelebbi rivális a méretben is hasonló Lamborghini Urus lehet, de az Urusból jelenleg nincs se hibrid, se elektromos kivitel. A hamarosan érkező Ferrari SUV, a Purosangue is hibrid hajtást kap majd. Így a márka erősen bízik abban, hogy az Eletre áttörést hoz számára, ami jól jön, hiszen a Lotus népszerűsége az elmúlt évek során folyamatosan csökkent.
Az Eletre méretei impozánsak: 5,10 méter hosszú, 2,13 méter széles és 1,63 méter magas. Viszonyításképpen a Tesla Model X-nél csaknem 7 centiméterrel hosszabb. A kényelmes, tágas utastér mögött egy 400 literes csomagtartó található, és emellé elöl is kialakítottak egy 77 literes kiegészítő poggyászteret.
Az alumíniumból és szénszálas anyagból épült Eletre a méretéhez képest nem nyom túl sokat, körülbelül két tonna a tömege. A hajtásról tengelyenként egy-egy villanymotor gondoskodik, melyek összteljesítménye eléri a 600 lóerőt, amivel három másodpercen belül éri el a százas tempót, és akár 260 km/órával is száguldhat.
A 100 kWh kapacitású akkumulátor 600 kilométeres hatótávot biztosít, alapesetben 22 kilowattal tölthető, de a 800 voltos elektromos rendszert egy villámtöltőnél 350 kilowattal lehet tölteni, amivel 20 perc alatt 400 kilométerrel növelhető a hatótáv.
Az utastérben a hagyományos műszerfal helyére egy nagyon vékony kijelző került. Az anyósülés előtti műszerfal szakaszon is található egy ugyanilyen csík, amely különböző értesítéseket jelenít meg. A középkonzolt egy 15,1 colos infotainment kijelző uralja, amely minden szükséges információt feltüntet, az autó összes fő funkciója pedig érintéssel vezérelhető. A kiterjesztett valósággal ellátott head-up kijelző szintén az alapfelszereltség részét képezi. Hagyományos tükrök nincsenek, helyettük kamerák mutatják az Eletre körülötti teret. A csúcskategóriás HI-FI 23 hangszórót és 1500 W-os teljesítményt vonultat fel. Az önvezető rendszer a piaci bevezetéskor Level 2+ szintű, de a technika a gyártó szerint készen áll a Level 4-re is.
A Lotus Electric a fenntarthatóság jegyében készült, a műszerfal és az ajtópanelek mikroszálas anyagból, az ülések szövetből, a dekorbetétek újrahasznosított anyagokból készülnek.
Öt vezetési módot kínál (Range, Tour, Sport, Off-Road, Individual), amelyek konzervatívabb, kifejezetten sportosabb vagy könnyű terepjáró vezetésre kalibráltak. Az SUV hatalmas tömegét a lehető legjobban ellensúlyozza a nyomatékvektoros rendszer és az aktív kipörgésgátlók.
A Lotus ígérete szerint a gyártás már az idén megkezdődik, az első kiszállítások pedig 2023-tól indulhatnak. Az autóért a megrendelőknek minimum 100 000 fontot (43,3 millió forint) kell majd fizetniük.