Az Ügyfélszolgálathoz beérkező, gyakori kérdésekre adott (GYIK) válaszainkat találja meg ebben a menüpontban a skyguard műholdas gépjárművédelmi rendszerrel és a kapcsolódó szolgáltatásokkal kapcsolatban. Kiemelt célunk a gépjárművek biztonsága, ezért kérjük olvassa el figyelmesen az alábbi összeállítást!

Lemerült az elem a kódkártyámban, hogyan cserélhetem?

A kártyában lévő elem becsült élettartama 6-8 hónap. Ennek letelte után kérjük, ellenőriztesse az elemet az Auto Securit Zrt. ügyfélszolgálatának segítségével! Ügyfélszolgálatunkon beszerezheti az új elemet, valamint webáruházunkon keresztül az elem postai úton történő megvásárlására is van lehetőség. Javaslat: a második/tartalék kódkártyáját tartsa kikapcsolt állapotban, hogy ha az Ön által használt kártya eleme lemerült, akkor azt bármikor elővehesse és használhassa újabb 6-8 hónapig, illetve azonnal cserélhesse a lemerült elemet.)

Infratasztatúra

CR2330 típusú elemmel működik, bárhol be lehet szerezni.

Multi kódkártya

CR2032 típusú elemmel működik, bárhol be lehet szerezni. Az elem cseréjét követően a kártyán található fogaskerék gombbal szinkronizálni kell a kártyát. Ebben természetesen segítségére lehet az ügyfélszolgálatunk.

Elektronikus kódkártya

Ha órásnál vagy más módon szerzi be az elemet ehhez a kártyánkhoz, akkor előfordulhat, hogy más gyártó eleme vastagabb, így nem fér be az elemtartóba. Ebben az esetben kérjük ne feszegesse, mert akkor a kártya is sérülhet – lehetőség szerint mindig az Auto Securit Zrt.-től vásárolt elemet használja ehhez a kártyához.

Elektronikus kódkártya

Az elem forrasztva van a kártyában, így annak cseréjét kizárólag az Auto Securit Zrt. ügyfélszolgálata végezheti el.

Mikor és hogyan tudja a skyguard operátora a gépjárművem motorját blokkolni?

Amennyiben az autótól riasztás érkezik a felügyeleti központunkba, és az operátor nem tudja a gépjármű tulajdonosát elérni, abban az esetben leblokkolja az autó motorját, hogy megakadályozza az autó esetleges indításának lehetőségét. A motor blokkolásának feloldása érdekében hívja felügyeleti központunkat a megadott elérhetőségeken! A jármű motorját minden esetben, kontrolált körülmények között képes blokkolni az operátorunk, aki külön speciális protokoll alapján azonnal intézkedik. Figyelem! Előfordulhat, hogy a gépjárművet a kártyával együtt tulajdonítják el, ilyenkor menet közben a blokkolás nem lehetséges, hiszen bizonyos közlekedési szituációkban az intézkedés komoly balesethez vezethet!

Elfelejtettem magammal vinni a kódkártyát, mi a teendőm?

Használja az azonosító PIN kódját, amelyet az infratasztatúra segítségével tud beütni a kormány bal oldalán, közel a műszerfalhoz! A kód beütésénél minden számjegy leütését egy sípolással jelezi vissza az infratasztatúra. A négy számjegyű PIN kód elfogadását a gépjármű öt rövid visszasípolással jelzi. Hívja a 0-24 órás felügyeleti központunkat, amennyiben kérdése van,  vagy segítségre lenne szüksége! Amennyiben elfelejtette a PIN kódját, jelszó ellenében kérhet új PIN kódot a felügyeleti központunktól.

A Felügyeleti Központ elérhetőségei:

Tel.: +36 1 209 4685, +36 20 455 8386, +36 30 933 3446

Hogyan vehetem igénybe az asszisztencia szolgáltatást?

Ha műszaki problémát feltételez a gépjárművédelmi rendszer működése kapcsán, úgy 24 órás asszisztencia szolgáltatásunk áll szíves  rendelkezésére. Hívja a felügyeleti központot a megadott elérhetőségeken! Kérjük, vegye figyelembe, hogy az asszisztencia szolgáltatásunk nem terjed ki a gépjárművédelmi rendszert nem érintő, vagy az arra vissza nem vezethető meghibásodásokra.

Hol tartsam a kódkártyát?

A teljes körű védelem érdekében kérjük ügyeljen arra, hogy kódkártyát:

  • soha ne hagyja gépjárművében,
  • ne tárolja együtt a gépjármű indítókulcsával
  • gépjárműtől legalább 5-10 méterre tartsa lakásán belül, ahol az autó már nem képes érzékelni!

Fontos: Ha az indítókulcsot és a kódkártyát együtt lopják el Öntől, akkor a járművel el tudnak hajtani! Amennyiben a kódkártya Önnél van, akkor az indítókulccsal a járművet nem tudják elvinni, hiszen a sofőrazonosítás nélkül a rendszer jelzést küld a felügyeleti Központnak, ahol az operátor kontrollált körülmények között blokkolhatja az autó üzemanyag ellátását, amit csak Ön tud feloldani jelszó ellenében.

Javaslat: A kódkártyáját tartsa táskájában, így induláskor nem kell keresgélnie és biztosan nem felejti otthonában. Téli és hűvösebb időszakban akár kabátja belső zsebében is tarthatja.

Mennyire terheli meg gépjárművem akkumulátorát a gépjárművédelmi rendszer?

A gépjárművédelmi berendezés – készenléti funkciójából adódóan – minimális áramfelvétellel működik. Egy jó állapotban lévő akkumulátor 2-3 hétig biztosítja a gépjármű áramellátást (feltöltés nélkül). A gépjárművédelmi rendszer mindössze 1-2 nappal rövidíti meg ezt az időtartamot, mivel a rendszer áramfelvétele milliamperben mérhető.

Fontos: Ha a gépjármű akkumulátora 2-3 héten belül (akár néhány nap alatt) lemerül, akkor érdemes a gépjármű akkumulátorát ellenőrizni. Abban az esetben, ha az akkumulátor nem megbízható,  áramfelvétel méréssel kiderülhet, mi okozza az esetleges  magas áramfelvételt. Az áramfelvétel mérés tesztet az Autó Securit Zrt. -nél is igényelheti.

Mit nevezünk „szervizmód-nak”, és mikor érdemes használni?

Amikor Ön a gépjárművét szervizbe viszi, kérjük, hogy a rendszert állítsa szerviz üzemmódba. A szerviz üzemmód aktiválásakor a rendszer működőképes állapotban marad, azonban a gépjármű nem kér sofőrazonosítást a használatakor (Önnek nem kell elárulnia, hogy van gépjárművédelem a járművében). A gépjárművekben az OBD kábel tiltása az egyik legfontosabb védelmi vonal, viszont éles módban az OBD csatlakozón keresztül nem tudják kiolvasni a szervizben a hibákat!

Fontos: Amikor a szervizből távozik gépjárművével, azonnal kapcsolja vissza éles üzemmódba a rendszert!

A szerviz üzemmód aktiválásának, valamint az éles üzemmód újbóli bekapcsolásának legegyszerűbb módja, ha operátorainkkal egyeztet. Operátorunk a jelszavas azonosítást követően a távolból, egy parancs kiküldésével be- illetve visszaállítják a szerviz üzemmódot. Ha a gépjárműhöz adtak meg szerviz PIN kódot, akkor a szerviz üzemmód bekapcsolása az infratasztatúra segítségével a szerviz PIN beütésével történhet, illetve visszaélesítése a normál PIN beütésével történik.

Megjegyzés: Szerviz üzemmódban kaphat hívást riasztási eseményről, ha a gépjárművével 40 km/h sebességnél többel haladnak szerviz üzemmódban.

Javaslat: Gépjárműmosóban is használja  a szerviz üzemmódot, így nem juthat illetéktelen személyek tudomására, milyen gépjárművédelmi rendszer van járművében!

Miért villog, illetve ad hangjelzést a gépjármű?

Amennyiben a gépjármű nyitását követő 40 másodperc elteltével nem sikerül a sofőrazonosítás, a gépjármű riasztást generál, amely közben irányjelzői villognak, valamint a jármű kürtje, vagy a rendszerhez tartozó riasztó szirénája hangjelzést ad. A kürtöléstől/szirénázástól számított 14. másodpercben a rendszer rossz PIN kód jelzést küld a felügyeleti központba. Ekkor operátoraink a megadott hívószámok sorrendjében fogják telefonon megkeresni Önt/Önöket.

A gépjármű helyszíni riasztása (villogtatás, hangjelzés) és a PIN kód riasztási folyamata bármikor leállítható, ha megadja a helyes PIN kódot az infratasztatúrán, vagy az elektronikus kódkártyával azonosítja vezetői jogosultságát.

A gépjármű helyszíni riasztást (villogtatás, hangjelzés) adhat  abban az esetben is, ha a kódkártya az gépjármű 5 m-es körzetén belül van, ez esetben feltételezhetjük, hogy a kódkártyában lemerült az elem. Ilyenkor PIN kóddal való azonosítást követően a kártyában elemet kell cserélni.

Megjegyzés: a 40 mp-es sofőrazonosítás után a riasztásnak legalább 14 másodpercig kell fennállnia ahhoz, hogy a riasztás beérkezzen felügyeleti központunkba. Amennyiben ez idő alatt a PIN kód megadásra kerül,  operátoraink nem fogják keresni az értesítendőket. Ha a 40 másodpercenés a 14 másodpercen  belül a sofőrazonosítás nem történik meg, a rendszer rossz pinkód jelzést küld a felügyeleti központba, ahol az operátorok megkezdik az intézkedést. A riasztás nem kerül nyugtázásra  (jelszó ellenében), amíg az operátoraink számára az eseményt nem igazolják vissza, akik a távolból leállíthatják a riasztást és a motor blokkolását újra feloldhatják az Ön számára.

Milyen riasztási formák lehetnek?

  • PIN kód riasztás, a gépjármű sofőrazonosítás nélküli indításának észlelése esetén
  • Helyi riasztás, ha a gépjárműben működő autóriasztó megszólal, illetve szabotázs történik
  • Akkumulátor-szabotázs jelzése, ha az eszköz tápellátása megszűnik éles üzemmód esetén
  • GPS antenna hibájának jelzése, ha a védelmi rendszer GPS navigációja nem megfelelő
  • Országhatár-megközelítés jelzés, ha a gépjármű megközelíti Magyarország határát (GOLD, DIAMOND, Smartkey GOLD és Smartkey DIAMOND csomag esetén)
  • Rablás riasztás, gyújtás mellett ajtónyitást követően

Megjegyzés: a határfigyelés funkció Magyarország határátkelőit megközelítve küld jelzést a Felügyeleti Központba.

Szerviz üzemmódban kevesebb áramot fogyaszt a gépjárművédelmi rendszer?

Szerviz módban is folyamatos a kapcsolatunk az eszközzel és folyamatos az eszközünk készenléte, így nem fogyaszt kevesebb áramot a rendszerünk. Szerviz üzemmódban sofőrazonosítást nem kér a rendszer, valamint értesítjük Önt, ha a gépjárművével 40 km/h sebességnél többel haladnak szerviz üzemmódban.

Nem talált választ az Önt érdeklő kérdésre?

Ügyfélszolgálatunk munkanapokon 7:30-tól 17:30-ig várja már meglévő és leendő ügyfeleink megkereséseit telefonon, e-mailen vagy személyesen.

Tovább a kapcsolat oldalra!