• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Az ADAC német autós klub már régóta figyelmeztet a kulcsnélküli ajtónyitással és motorindítással járó rendszerek biztonsági problémáira. Most kiadták a legújabb teszteredményeket, melyben 419 új, vagy 1-2 éves autón vizsgálták a lophatóságot és azt derült ki, hogy csak kevés modellnél tapasztalható javulás e téren.

Az egyik legkedveltebb autós kényelmi funkció nagy kockázatot jelenthet. Szuper, hogy nem kell kotorásznunk a slusszkulcs után ahhoz, hogy nyitni és indítani tudjuk az autónkat, de sajnos ez nem csak az autótulajdonosoknak kényelmes, hanem a tolvajoknak is: könnyen, gyorsan, roncsolás nélkül tudják ellopni az autókat.

Hogyan használják ki a tolvajok ezt a biztonsági rést?

 Nagyon egyszerűen, hiszen csak annyi a dolguk, hogy egy jelerősítő segítségével továbbítják a jeladó kódolt jelét az autónak, amely így a kulcs fizikai megléte nélkül is nyitható és indítható.

Ezzel a megoldással tesztelt most 419 autót az ADAC, és a tanulság elkeserítő: 30-40 másodperc alatt tudnak elhajtani a tolvajok a legtöbb tesztben részt vett járművel. A gyártók ugyan már elkezdtek foglalkozni a problémával, de a vizsgált járművek közül csak 24 esetben sikerült kiküszöbölniük ezt a veszélyforrást. 

Kétféle biztonsági megoldást alkalmaznak a gyártók:

 Az egyik az UWB (ultra Wide Band) technológia, amely segítségével az autó meg tudja állapítani, hogy a jeladó tényleg a közelében van-e, és ennek megfelelően kiküszöböli a jelerősítős támadást – ilyennel 24 esetben találkoztak.

A másik megoldás, a kulcsba épített mozgásérzékelő. Ennek a lényege, hogy amikor szenzor már nem érzékel mozgást, egy idő után lekapcsolja a rádiójelet, így azt már nem tudják továbbítani a tolvajok. Ez a megoldás sajnos nem hárítja el teljesen, bár csökkenti a lopás lehetőségét, hiszen a jeladás lekapcsolása előtt még sebezhető a rendszer. Ezt a módszert egyébként 37 járműben használták a vizsgált autók közül.

Itt a 24 vizsgált modell listája, mely UWB technológiával rendelkezik:

Modell Évjárat
Audi A5 40 g-tron 2017/05
BMW iX xDrive 2021/09
Cupra Formentor 2021/02
Genesis GV70 2021/08
Jaguar E-Pace D180S AWD 2018/09
Jaguar i-Pace 2018/04
Land Rover Defender 2021/09
Land Rover Discovery 2018/03
Land Rover Range Rover 2018/02
Land Rover Range Rover 2019/05
Mercedes-Benz S 500 2020/11
Seat Leon 2020/02
Seat Leon 2021/04
Škoda Enyaq 2021/03
Škoda Octavia 2020/08
Škoda Octavia 2020/09
Volkswagen Caddy 2020/12
Volkswagen Golf 8 2019/11
Volkswagen Golf 8 2020/07
Volkswagen Golf 8 Variant 2020/10
Volkswagen Golf 8 2021/02
Volkswagen ID.3 2020/07
Volkswagen ID.4 GTX 2021/07
Volkswagen Polo 2021/09

Azt mindenesetre fontos lenne leszögezni, hogy ezek az autók sem lophatatlanok, hiszen az ADAC teszt kizárólag a kulcs nélküli rendszerek kijátszhatóságát vizsgálta.

 

A Skyguard biztonságos és kényelmes megoldást kínál: automata sofőrazonosítás, határátlépés figyelés, GPRS és GPS zavarás elleni védelem nyújt teljes körű biztonságot. A nap 24 órájában ügyfeleink rendelkezésére állunk és riasztás esetén azonnal a cselekszünk: értesítjük a tulajdonost, ha szükséges, távolról leállítjuk az autót és további intézkedéseket kezdeményezünk.

A Skyguard rendszere a biztonságon kívül sok kényelmi szolgáltatást is nyújt,  ilyen például az automata parkolás, az e-matrica manager és szerviz bejelentkezés.

 

2022-03-11
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Prémium berendezések szerelése

    Jó hír a TESLA tulajdonosoknak!
    Már Magyarországon is elérhető az AMPTech
    prémium eszközök beszerelése!

    – Automata csomagtartó nyitó
    – Ajtó behúzó
    – Mozgásérzékelő modul
    – Automata kilincs
    – Elektromos csomagtér nyitó

    A kifejezetten a TESLA számára kifejlesztett AMPTech tuningkomponenseket
    a legszigorúbb szabványok szerint fejlesztették és tesztelték.
    4 év vagy 80 000 km garancia!