Hosszú várakozás után végre megérkezett a Ferrari első SUV modellje, ami a gyártó szerint nem is SUV. Mutatjuk, hogy mit lehet tudni róla.

© Ferrari
A Porschének, a Maseratinak, a Lamborghininek és az Aston Martinnak is nagyon bevált a szabadidő-autóik piacra dobása, és mivel SUV-jeikkel jelentősen növelték az eladásaikat, logikus lépés, hogy a Ferrari is beszáll ebbe a szegmensbe is. Ugyanakkor a Ferrari Purosangue bemutatóján Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója kérte, hogy ne nevezzék SUV-nak az első ötajtós Ferrarit, amely szerintük saját kategóriát teremtett.

© Ferrari
A gyártó vezető dizájnere, Flavio Manzoni műalkotásról beszélt a Purosangue formája kapcsán, és vitathatatlan, hogy mutatós és karakteres külsőt kapott. A méretei sem nevezhetők kicsinek a 4,97 méter hosszú, 2,02 méter széles, 1,58 méter magas és 3,01 méteres tengelytávolságú autónak, de nem olyan brutálisan nagy, mint az 5,34 méteres Rolls-Royce Cullinan. Az ajtók egymással szemközt nyílnak, a hátsó ülésre való beszállás megkönnyítése érdekében. Négy fő számára alakítottak ki kényelmes utasteret, a csomagtér 473 literes és bővíthető a hátsó ülések síkba döntésével. Szögezzük le, hogy a Purosangue a hétköznapok igényei szempontjából az eddigi legpraktikusabb Ferrari.

© Ferrari
Szó sincs hibridről
A Purosangue első tengelye mögött egy újonnan fejlesztett 65 fokos hengerszögű V12-es szívó benzinmotor található, mindenféle elektromos rásegítés nélkül. A transaxle módon való beépítésnek hála (ami a GTC4 Lussóénak egy továbbfejlesztett változata), egy plusz kihajtással az első kerekeket is hajtja 80 km/óra alatt, a hátsó kerekekhez egy nyolcfokozatú duplakuplungos automatán keresztül jut az erő. Ötödik fokozat fölött mindenképpen leold az összkerék, csak hátul hajt az autó.

© Ferrari

© Ferrari

© Ferrari
Jó hír a sebesség szerelmeseinek, hogy a Purosangue a világ legerősebb SUV-jaként épp olyan gyors, mint a Ferrari sportautói. 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, 10,6 másodperc alatt éri el a kétszázas sebességet, a végsebessége 310 km/óra feletti.
A Purosangue belülről is gyönyörű.
A műszerfal érdekessége, hogy nincs középső érintőképernyője, viszont az anyósülés oldalára is került kijelző. Mivel szinte mindenki a telefonja navigációját használja, ezért navigációt nem építettek be. Van viszont benne – először a Ferrari történetében lejtmenet-vezérlő, és még annyi más vezetéstámogató rendszer, hogy felsorolni is hosszú lenne.

© Ferrari

© Ferrari

© Ferrari
A mintegy 390 000 eurós (155 millió forint) Ferrari Purosangue első példányait az ígéretek szerint 2023 tavaszán vehetik majd át a megrendelők.