A Skoda 1956-ban indította el 968-as gyári kódú versenyautó projektjét, melynek égisze alatt készült el az elsősorban hosszú távú futamokra szánt Škoda 1100 OHC. Készült belőle három nyitott tetős modell üvegszál erősítésű műanyag karosszériával és később az 1100 OHC Coupé, mindössze két példányban.

@Skoda
A mai szemmel is mutatós sportmodellek életében voltak buktatók, kezdve azzal, hogy az 1957-es nyitott tetejű Skoda 1100 OHC a hidegháború miatt nem állhatott rajthoz Le Mans-ban. A gyártó nem adta fel, elkészítette az alumíniumborítású 1100 OHC Coupé két modelljét. Ezután kétévnyi versenyzés következett, de az 1100 köbcentis versenysorozatok szabályváltozása miatt a kupék versenypályafutása itt be is befejeződött. Pár évvel később mindkét modellt magánszemélyeknek adták el, és sajnos az autókat új tulajdonosaik teljesen összetörték, pontosabban az egyik egy balesetben összetört, a másik pedig –szintén baleset következtében -kigyulladt és kiégett. Az alkatrészek nagy része szerencsére visszakerült a Skodához, így a gyártó rekonstruálni tudta a vázat.

@Skoda
A Škoda Motorsport 120. évfordulója alkalmából a gyártó aprólékosan felújította az 1100 OHC Coupét. XXI. századi eszközöket vetettek be, a 2D-s tervrajzok alapján egy 3D-s tervrajzot és egy digitális modellt készítettek, ezekkel modellezték le az egyes lemezeket, minden apró részletet alaposan átvizsgálva, hogy az újjáépített modell a lehető legjobban egyezzen az eredetivel. A sablonokat így legyártva 0,8-1 mm vastag alumínium lemezekből formázták meg a kasztnit, a lemezeket kézi erővel hegesztették, kalapálták a helyükre.

@Skoda

@Skoda
Az 1100 OHC Coupé szuperkönnyű, mindössze 555 kilogramm. A soros négyhengeres szívómotor maximális teljesítménye 92 lóerő 7700 percenkénti fordulatnál, és rövid ideg akár 8500-as fordulaton is lehet pörgetni az motort. A kétülésese sportautó 200 km/óra körüli végsebességre képes.

@Skoda

@Skoda
A következő videón mozgás közben is megcsodálhatod a kupét, no meg a versenymotor hangját.