• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Az egymilliós kérdés. Megvizsgáltuk minden irányból, hogy kinyomozzuk a választ.

Pár éve még tagadhatatlanul fontos volt, hogy egy tinédzser milyen autóval robog át a felnőtt korba.  Az autónak lényeges szerepe volt abban, hogy a pasik sikeresnek tűnjenek, no és a nők bevonzásában is nagy hangsúlyt kapott.

Jól tetten érhető ez a ’70-es- ’80-as évek filmjeiben. Nem csak a hölgyek lenyűgözése volt a cél, az autó a csoporton belüli hierarchiát is szimbolizálta. Gondold csak végig, hány filmben láttál „macsóvagyokjóakocsim” utcai autósversenyt… És bár továbbra is láthatók ezek a sztereotípiák a filmekben, sorozatokban, bizonyos dolgok mégis megváltoztak.

csajozás autóval

A járműre épülő siker feelinget persze tolják a reklámokban, de mivel sokkal nyitottabbá vált az emberek felfogása, így a filmekben már nemcsak a legdrágább sportkocsikat párosítják a szereplőkhöz. A különböző karakterekhez különböző kategóriájú autókat társítanak, így menőnek számítanak kisebb, dizájnosabb autók is. Az biztos, hogy az autód mindig üzenetet hordoz rólad. Egyterűd van? Fontos számodra a család és a praktikum. Sportkocsival jársz? Csajozol és száguldozol, de egyértelműen menő vagy. Nyilván ezek előítéletek, de a legtöbben (nők és férfiak egyaránt) valamilyen véleményt alkotnak rólad a kocsid alapján – és nem csak az anyagi helyzetedről, hanem a személyiségedről is.

Itt fontos megemlíteni azt, hogy bár nem tiltakoznánk, ha megajándékoznának egy James Bond típusú járgánnyal, mégsem ez a mérce és a cél a többség számára. De akkor miből ered az érdeklődés és a rajongás az autók iránt? A válasz nem pusztán a racionalitáson alapul, hanem valahol félúton van a ész és az érzelmek között.

Jöjjön a lényeg: érdekli vagy sem a nőket, hogy milyen autót vezet a férfi?

Mint az ilyen jellegű kérdéseknél általában, itt sem lehet határozott igennel vagy nemmel felelni. Ezért megvizsgáljuk az érem mindkét oldalát.

Jürgen Klaric szerint – aki a világ 10 legnagyobb marketingesének egyike-  középagyunk túlélési szempontokat vizsgálva hozza meg valamennyi vásárlás döntésünket. Például amikor a nők egy kapcsolat kezdetén sokkal többet költenek ruhákra, akkor tulajdonképpen hódítói fegyvertárat vásárolnak. Ezzel pedig az ösztönös, tudatalatti céljuk az, hogy megszerezzék a férfi védelmét, ily módon biztosítva az erőforrásokat az esetleges utódok fenntartása érdekében… A szerző szerint ez ugyan kulturálisan már nem elfogadható, mindazonáltal ez az ösztönös motiváció a legprimitívebb belsőnkkel van kapcsolatban. Még az esküvői ruha mögött is ilyen attitűdök állnak, az ősidőkben a házasságkötéshez felvett ruha azt a célt szolgálta, hogy a menyasszonyt a törzsbéli asszonyok elfogadják. Megfejtették tehát, hogy miért van szükségük a nőknek újabb és újabb ruhákra. De hogy néz ki ugyanez a férfiaknál?
csajozás autóval

Ugyanilyen indíttatásból a férfiak autót vesznek. Elődjeik szép paripákat szereztek, hiszen aki gyorsabb volt, az dominálta a többieket és nagyobb területeket tudott meghódítani. Napjainkra sem változott ez sokat. Fontos azt is megállapítani, hogy a férfiak legerősebb motivációja változatlan: a dominancia és a nők bevonzása a cél.

Miért figyelnek fel a nők azokra a férfiakra, akiknek jó autója van?

Elég egyszerű a válasz: ha a férfinak menő autója van, akkor van pénze, ami által kényelmet nyújthat párjának és utódaiknak. Általánosságban elmondható, hogy az autó – a férfiak és nők számára egyaránt – a következőket szimbolizálja: hatalom, dominancia, elismerés, hovatartozás, illetve öröm és felfedezés, végezetül a család biztonsága. A reklámokban is ezek a domináns kódok – egy prémium autót a státusszal, egy offroad autót a felfedezéssel és kalanddal, egy SUV-ot a biztonsággal és a család oltalmával kapcsolnak össze.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy 30 %-ban befolyásolja a döntést a kulturális tényező. A döntési folyamatban az ösztönök a megszerzett tudással és a környezettől szerzett benyomásokkal ötvözve működnek, éppen ezért nem általánosíthatunk. Ami az USA-ban jelentéstartalommal bír, korántsem ugyanúgy értelmezendő Tibetben vagy Indiában.

Ezredfordulós értékek

Az új generáció tagjainak jórésze már másképp gondolkodik, sokkal kevésbé érdekli őket az autó- és ingatlanvásárlás, vagyis a javak befektetése. Ellenkezőleg, az értékek a tapasztalás irányába tolódnak el: felfedezés, utazás, kaland. Számukra az autó már nem ugyanazt jelenti, mint korábban, amikor a hatalmat anyagi javakkal demonstrálták. Napjainkban sok fiatalnak az utazás, a felfedezés, a szabadság, az önállóság az identitás meghatározó eleme és az öröm forrása.

csajozás autóval

Tehát, annak ellenére, hogy a nők középagya az autót összepárosítaná a férfi által nyújtott biztonsággal és védelemmel, mégis egyre többen vannak, akik tudnak azonosulni olyan férfiakkal is, akiknek nincs autója, de akiknek a személyisége megtestesíti a szabadság ideológiáját és más eszméket. Egyre több például a kerékpáros és egyre menőbb is két keréken járni a várost, társadalmi és anyagi helyzettől függetlenül.

Természetesen vannak azért olyan nők, akik olyan férfit keresnek, akiknek jó autója van, ez főleg olyan körökben kap nagy hangsúlyt, ahol fontos a státusz, a pénz és a hatalom. Természetesen a reklámszakemberek tudják ezt, ezért egyre nagyobb a választék olyan járművekből, amelyek a különböző személyiségtípusok igényeit elégítik ki.

csajozás autóval

Így tehát egy fiatal férfi vagy nő számára nem annyira fontos, hogy a legjobb luxusautója legyen. Azonban, ha egy autó trendi, dinamikus és örömet okoz, ráadásul a személyes közege szerint elfogadott és menő, akkor értékrendszere miatt könnyebben rávehető a vásárlásra.

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.