• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Nemcsak megjelenésében izgalmas a Mercedes Vision AVTR, hanem működésében is, hiszen nincsenek kezelőszervei: közvetlenül agyhullámokkal irányítható.

James Cameron Avatar c. filmje ihlette a jövő Mercedes-ét, melyet kiállítottak a 2021-es Müncheni Autószalonon. A látványos prototípus nem most debütált, hanem tavaly év elején a CES szórakoztató elektronikai szakkiállításon, azonban akkor a Covid járvány elvitte róla a fókuszt.

Először is tisztázzuk:

1. A gyártó nem ígéri, hogy már a közeljövőben pusztán a gondolatainkkal irányíthatjuk autónkat. Pedig praktikus lenne áthidalni a test és a kezelőszervek közvetítő szerepét, ezzel kényelmesebbé és biztonságosabbá téve a közlekedést, hiszen így a jármű késlekedés nélkül reagálna gondolatainkra.

2. A BCI (Brain-Computer Interfaces) lényege az, hogy lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy közvetlenül az agyi jelek révén vezéreljenek különböző eszközöket, alkalmazásokat. Bár az orvosi rehabilitációs területeken már sikerrel kísérleteznek a  BCI technológiával, mégis az, hogy komplex utasításokat adjunk egy számítógépnek agyhullámainkon keresztül csak a távoli jövőben valósulhat meg.

A Mercedes Vision AVTR felvetései azonban így is izgalmasak, hiszen a Mercedes a járművezető és az autó közötti szorosabb kapcsolat megteremtése érdekében ezt a technológiát alkalmazta a koncepciómodellnél.

Az autó a tervek szerint teljesen önvezető lesz, a technikával való kommunikációt pedig vetített kezelőfelületekkel oldották meg. A tanulmány futurisztikus megjelenésű, de ebből nagy tanulságokat ne vonjunk le, hiszen mondhatni csupán illusztráció a kezelőfelület bemutatásához – egyelőre a koncepciómodell közlekedésre képtelen, még motorja sincs. Van viszont egy kísérleti BCI kezelőfelület, amely érintés és hangfelismerés nélkül képes egyes egyszerű funkciók vezérlésére – a BCI-eszköz kapcsolódik az autóhoz és méri az agyi tevékenységeket. A sofőrnek a fejére kell felvennie BCI fejpántot, mely egy percnyi kalibrálás után használatra kész. Az irányításhoz a sofőrnek a kiválasztott fénypontra kell koncentrálnia és a szerkezet aktiválja az adott fényponthoz rendelt funkciót. A rendszer olyan műveletek vezérlésére képes, mint például a navigációs célállomás kiválasztása vagy a rádiócsatorna állítása.

 

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.