A legendás Carroll Shelby-t minden autórajongó ismeri, többek között az AC Cobra, a Viper és a Shelby Mustangok megalkotása miatt.
Shelby azonban nemcsak mérnöki és gyártási bravúrjaról híres, hiszen hosszú évekig versenyzett is, nem is akármilyen eredménnyel. Hogy csak a legfontosabbakat említsük: 16 nemzetközi sebességrekordot állított fel a Bonneville Speed Flats-en egy módosított Austin Healey-vel, megdöntötte Mount Washington Hillclimb rekordját, 1956-ban és 1957-ben is őt választotta az „Év versenyzőjének” a Sports Illustrated magazin, 1959-ben pedig megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.
1959 októberében egészségügyi okok miatt visszavonult a versenyzéstől, és hamarosan megalapította cégét, a Shelby American-t. A cég fő profilja széria AC autók importálása és egyedi átalakítása volt nagyteljesítményű sportautókká. A nagy áttörés ’61-ben kezdődött, amikor is levelet írt az AC Carsnak, akik szorult helyzetbe kerültek, ugyanis a Bristol vállalattól vették a motorokat, amely nemsokkal korábban abbahagyta a motorok gyártását. Shelby azt ajánlotta az AC-nek, hogy használják az ő motorjait – amelyek egyébként nem az ő, hanem a Ford Motor Company motorjai voltak. Ezzel párhuzamban megkereste a Fordot is, hogy lenne itt egy karosszéria, aminek motorra lenne szüksége… Az AC mérnökei ezután kérésére úgy módosították járművet, hogy lehetővé váljon egy Ford V8-as beépítése a motorháztető alá. Ez elég nagy előrelépés volt a Bristol sorhatoshoz képest, amivel korábban szerelték az autót. És így született meg 1962-ben az amerikai erő és az angol karosszéria szerelemgyereke, a mára már ikonikussá vált AC Cobra (később Shelby Cobra).
Az eredeti Cobrák közül kiemelkednek értéküket tekintve azok, amelyeket Shelby saját magának épített. A legelső ilyen példány 1962-ben készült és Shelby élete végéig, 2012-ig megtartotta, rekordáron, 13,75 millió dollárért kelt el egy aukción 2016-ban.
Minden autórajongónak érdemes megnézni „Az aszfalt királyai” című filmet, amely Carroll Shelby élete alapján készült, (a filmben az Oscar-díjas Matt Damon alakítja Shelby-t). Shelby és brit születésű autóversenyző, Ken Miles egyik nagy célja az volt, hogy megépítsenek egy forradalmi versenyautót a Ford Motor Companynek, amivel legyőzhetik Enzo Ferrari autóit az 1966-os Le Mans-i 24 órás versenyen. És valóban, a Ferrarival vívott verseny eredményeként született meg minden idők legextrémebb Cobrája.
A Super Snake alapját a 427 Competition, egy korábban 27 példányban gyártott versenyváltozat adta, ebből építettek Shelby műhelyében bivalyerős utcai autót. A 7 literes V8-as motorjára két kompresszort is szereltek, így a teljesítménye elérte a 800 lóerőt, és ezt az erőt háromfokozatú automata sebességváltó küldte a szuperszéles hátsó kerekekhez.
A 427 Super Snake névre keresztelt Cobra megfelelt az elvárásoknak, 11 másodpercen belül futotta a negyed mérföldet, ami korábban a Ferrari 275 GTB-nek csak 14,5 másodperc alatt sikerült.
A Cobrák cobrájából csak két példány készült. Az egyiket Shelby a humorista Bill Cosbynak adta, aki nemsokkal később visszaküldte, mondván, hogy halálfélelme volt benne. A humorista vagy a jövőbe látott, vagy az érzései valósak lehettek, mert az autó következő tulajdonosa elvesztette uralmát a kocsi felett és a Csendes-óceánba zuhant, belehalt a sérüléseibe.
A másik, a képeken látható példányt Shelby 1968-ig megtartotta, aztán vált meg tőle. Később többször is gazdát cserélt, 2007-ben és 2015-ben is több mint ötmillió dollárt adtak érte, és ezzel akkor minden idők legdrágábban eladott Cobrájának számított, egészen addig, amíg Shelby első Cobrája piacra nem került. A 2007-es Super Snake aukción még Carroll Shelby is részt vett és elmesélte, hogy 305 km/órával mérte be vele a nevadai rendőrség.