A Porschénak, a Bentleynek, a Lamborghininek és a Rolls-Royce-nak jól megtérült, hogy szabadidő-autókkal beálltak a divat diktálta sorba. Tavaly a Ferrari is szándékot nyilvánított, hamarosan érkezik a Purosangue, vagyis a „telivér”.
A Ferrari több modellt is bemutatott a tavalyi évben, új tagokkal is bővítve palettáját.
2020 várhatóan csendesebb lesz, de 2021-re ígérik a márka első emelt hasmagasságú modelljének, a Purosangue-nak az érkezését is. A telivér nem egyedül érkezik, hanem egy 15 modellből álló portfólió egyik modelljeként. Az új gyártási stratégia két termékvonalra bomlik, lesz egy hátsó-középmotoros platform a hagyományos, kétüléses sportautók számára, valamint lesz egy első-középmotoros layout, amire a 2+2, 4, 5 vagy akár még több személyes autókat is ráépítheti majd a vállalat.
Viszonylag keveset tudni az új olasz telivérről: a cég saját orrmotoros műszaki alapjaira épül majd, és várhatóan hibrid hajtáslánca lesz Az erőről vélhetően az olaszok V12-es egysége gondoskodik majd, amivel pl. Urus-nál erősebb lesz, hiszen abban „csak” egy V8-as kapott helyet. Ezzel persze valószínűleg drágább is lesz. Hogy elkerüljék a SUV kategóriát, FUV-nak keresztelve újat alkottak számára (Ferrari Utility Vehicle).
Sok vihart kavart az autó elnevezése is.
Egyrészt sokak számára felháborító a gondolat is, hogy a telivér nevet kapja, mert nem tartanak méltónak a márkához egy Ferrari szabadidő-autót.
Másrészt nemrég a Financial Times arról számolt be, hogy a Ferrari ellentétbe került egy nonprofit jótékonysági szervezettel a Purosangue név használatával kapcsolatban.
A még be sem mutatott nagy teljesítményű SUV neve a „telivér”, „fajta tiszta” mellett „tiszta vért” is jelent. Nos, létezik egy alapítvány is ezen a néven, nevével is tükrözve a sportban alkalmazott dopping elleni küzdelmet. Az alapítvány doppingellenes munkája mellett edzőtáborokat hoz létre és finanszírozza az idősek egészségügyi ellenőrzését. Az alapítvány ruházati cikkek és egyéb termékek védjegyeként regisztrálta a Purosangue szót 2013-ban. Megpróbáltak ugyan megegyezésre jutni a Ferrarival, de mivel ez nem sikerült, így megakadályozták a Ferrari védjegybejegyzését Európában. A Ferrari azon érvre épít, hogy mivel az elmúlt 5 évben nem volt elég aktív az alapítvány, ezért nincs joguk a névhasználat kizárólagosságának megtartásához.
Március 5-én kiderül, hogy kinek a javára dönt a bolognai bíróság a névhasználat ügyében.