Bár a 80-as évek már erősen retrónak számítanak, de a Knight Rider sorozat a mai napig menő az autók szerelmesei körében. Ugyan David Hasselhoff már nem a régi, de Michael Knight autója sokak számára örök.
Hogy mit tudunk KITT-ről?
A Knight Kétezres egy módosított Pontiac Trans Am. A leginkább szembetűnő külső változtatás a meghosszabbított orr, mely helyet ad Kitt központi érzékelőjének.
Karosszériája az úgynevezett Molekuláris Kötésű Héj, mely egy három rétegű, spirális szerkezetű molekulákból álló anyag, mely molekuláris szinten ötvözi magát az adott alapanyaggal. Az autó külső burkolatát piroklasztikus laminációval is ellátták, mely extrém hőmérsékletek mellett is biztonságossá teszi az utasteret. A különleges borítás segítségével Kitt szinte sérthetetlen, noha védtelen például a thermo-lézer ellen.
A negyedik évad elején Kitt komoly fejlesztésen ment át, megbontották molekuláris páncélzatát viszont felszerelték a szupergyors SPM-Fokozattal (Super Pursuit Mode – Szuper Üldöző Mód). Ez az üzemmód lehetővé tette, hogy Kitt még tovább gyorsuljon, s a stabilitást növelendő, légterelő elemek csúsztak ki a karosszériából. Az SPM-fokozat megállítására a VFR (Vészfék Rendszer – Emergency Braking System) szolgált, mely a levegő súrlódását használta ki úgy, hogy Kitt tetejéről, valamint a hátsó kerék fölötti részről fékező szárnyak nyíltak ki. Bár kiábrándítóak leszünk (bocsánat, ha nagyobb törést okozunk), de el kell, hogy mondjuk, valójában KITT nem volt képes erre a nagy átalakulásra. Az SPM fokozatra külön autót készítettek fel, vagyis KITT kettős identitással és külsővel bír.
Kitt elsődleges programja az emberi élet védelme. Memóriakapacitása 1000 megabit, melynek elérési ideje 1 nanomásodperc (megegyezik az 1 GHz-es órajellel). A turbina-hajtómű bármilyen finomított kőolajszármazékot képes hasznosítani, emellett hidrogént is. Végsebessége SPM-fokozatban valahol 300 mérföld/óra fölött van. Az autó gumiköpenyeiben levegő helyett nagy nyomású, levegőre száradó hab található. Ha a gumiköpeny kiszakad, ez a hab kitölti a rést, így az autó képes fenntartani a megfelelő cirkálósebességet, míg eléri a karbantartókat. Lenyűgöző, nem?!
KITT műszerfaláról mindenképpen írnunk kell. Igazi tudós, mely közben páratlanul kellemes vezetési élményt is nyújt. Képes saját magát vezetni (nem kizárt, hogy az önvezető technológia gondolata tőle eredeztethető). Az lámpája alatt elhelyezett két kamera és az autó elején látható piros scanner elküldi az információkat a számítógépnek, ami azt kivetíti a műszerfalon található két monitorra a sofőrnek.
Forrás: carbuzz.com