• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

1. Az első „autót” ágyú vontatásra használták és 3 km/órás sebességgel tudott száguldani. Nicolas-Joseph Cugnot francia tüzértiszt, mérnök és feltaláló 1796-ban készítette el ezt az önjáró, gőzgéppel hajtott szerkezetet.

2. 1899. január 3-án a New York Times hasábjain használták először az „autómobil” kifejezést.

3. A futószalag alapötlete az amerikai autógyártó Ransom Eli Olds fejéből pattant ki, az első tömeggyártású gépkocsi előállítása is hozzá kötődik, 1901-ben indult meg az Oldsmobile Curved Dash sorozatgyártása.

10 érdekesség az autótörténelemből

4. A futószalag elmélet sikeres kivitelezésének babérjai Henry Fordot illetik, forradalmi találmánya 1913-ban a híres Ford T-modell gyártási idejét 12 óráról 93 percre csökkentette. Ez lehetővé tette a tömeggyártát, melynek hála a Ford T-modell ára jelentősen lecsökkent: 1924-ben már 260 dollárért vehettek Fordot a száguldás szerelmesei.

5. 1903-ig hagymával és répával tisztították az autók üvegeit (már amennyire voltak). Ekkor azonban Mary Anderson (igen bizony, egy hölgy!) találmánya, az ablaktörlő gyorsan véget vetett a zöldségek ilyetén való alternatív felhasználásának. Más jelentős autóipari találmányok is hölgyekhez köthetők: az első hangtompító, az irányjelző és a fűtés is női találmány, legalábbis részben.

6. Ha már a hölgyeknél tartunk, a világ első „túra autósa” is nő volt: Bertha Benz elkötötte férje, Karl Benz (ő volt az első tényleg gépkocsinak nevezhető jármű megalkotója) autóját 1888-ban és megtett vele 106 kilométert ezzel bizonyítván, hogy az autó nemcsak városi furikázásra alkalmas.

10 érdekesség az autótörténelemből

7. Az első autórádiót a Motorola alapítóinak köszönhetjük, akik még lemezjátszót is beépítettek egy járműbe (bár minden különösebb siker nélkül). Az első autórádió 1930-ban született meg és nyilvánvalóan extra tartozéknak számított: 130 dollárba került.

8. 1894-ben rendezték a világ első autóversenyét. A győztes 19 km/h-s átlagsebességgel száguldva, 6 óra 48 perc alatt tette meg a Párizs és Rouen közötti 126 km-es távot.

9. Magyarországon Hacsek Béla optikus volt az első autótulajdonos, 1895-ben vásárolt egy Benz Velo gépkocsit, mely 1,5 lóerős volt és 20 km/óra volt a végsebessége. Sajnos e csodás jármű szervizelése korántsem volt egyszerű, hiszen hazánkban nyilvánvaló módon akkor még nem léteztek autószerelők. Így hát, ha Hacsek úr autója meghibásodott, akkor lovat fogtak elé és elvontatták a kovácshoz, lévén ő számított akkoriban gépész szakembernek. Ha ő nem járt sikerrel, akkor a gyárból érkezett segítség.

10 érdekesség az autótörténelemből

10. A Volkswagen Bogár világcsúcstartó: a legnagyobb számban előállított gépkocsi, amelyen ráadásul az évtizedek során a relatív kevés fejlesztést hajtottak végre. 1938 és 2003 között 21,5 millió modell készült az ikonikus Bogárból.

2018-12-15 Címkék: , , ,
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.