1. Az első „autót” ágyú vontatásra használták és 3 km/órás sebességgel tudott száguldani. Nicolas-Joseph Cugnot francia tüzértiszt, mérnök és feltaláló 1796-ban készítette el ezt az önjáró, gőzgéppel hajtott szerkezetet.
2. 1899. január 3-án a New York Times hasábjain használták először az „autómobil” kifejezést.
3. A futószalag alapötlete az amerikai autógyártó Ransom Eli Olds fejéből pattant ki, az első tömeggyártású gépkocsi előállítása is hozzá kötődik, 1901-ben indult meg az Oldsmobile Curved Dash sorozatgyártása.
4. A futószalag elmélet sikeres kivitelezésének babérjai Henry Fordot illetik, forradalmi találmánya 1913-ban a híres Ford T-modell gyártási idejét 12 óráról 93 percre csökkentette. Ez lehetővé tette a tömeggyártát, melynek hála a Ford T-modell ára jelentősen lecsökkent: 1924-ben már 260 dollárért vehettek Fordot a száguldás szerelmesei.
5. 1903-ig hagymával és répával tisztították az autók üvegeit (már amennyire voltak). Ekkor azonban Mary Anderson (igen bizony, egy hölgy!) találmánya, az ablaktörlő gyorsan véget vetett a zöldségek ilyetén való alternatív felhasználásának. Más jelentős autóipari találmányok is hölgyekhez köthetők: az első hangtompító, az irányjelző és a fűtés is női találmány, legalábbis részben.
6. Ha már a hölgyeknél tartunk, a világ első „túra autósa” is nő volt: Bertha Benz elkötötte férje, Karl Benz (ő volt az első tényleg gépkocsinak nevezhető jármű megalkotója) autóját 1888-ban és megtett vele 106 kilométert ezzel bizonyítván, hogy az autó nemcsak városi furikázásra alkalmas.
7. Az első autórádiót a Motorola alapítóinak köszönhetjük, akik még lemezjátszót is beépítettek egy járműbe (bár minden különösebb siker nélkül). Az első autórádió 1930-ban született meg és nyilvánvalóan extra tartozéknak számított: 130 dollárba került.
8. 1894-ben rendezték a világ első autóversenyét. A győztes 19 km/h-s átlagsebességgel száguldva, 6 óra 48 perc alatt tette meg a Párizs és Rouen közötti 126 km-es távot.
9. Magyarországon Hacsek Béla optikus volt az első autótulajdonos, 1895-ben vásárolt egy Benz Velo gépkocsit, mely 1,5 lóerős volt és 20 km/óra volt a végsebessége. Sajnos e csodás jármű szervizelése korántsem volt egyszerű, hiszen hazánkban nyilvánvaló módon akkor még nem léteztek autószerelők. Így hát, ha Hacsek úr autója meghibásodott, akkor lovat fogtak elé és elvontatták a kovácshoz, lévén ő számított akkoriban gépész szakembernek. Ha ő nem járt sikerrel, akkor a gyárból érkezett segítség.
10. A Volkswagen Bogár világcsúcstartó: a legnagyobb számban előállított gépkocsi, amelyen ráadásul az évtizedek során a relatív kevés fejlesztést hajtottak végre. 1938 és 2003 között 21,5 millió modell készült az ikonikus Bogárból.