• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Általában először a közútra tervezett modellek készülnek el, azokat követik a versenyre szánt kiadások. A Lamborghini ezt a sorrendet most megfordította, a Huracan Super Trofeo Evo versenyautó változatából készítette el a Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologato-t, vagyis röviden Huracan STO-t.

 

Az 5,2 literes V10 motor 470 kW/640 LE teljesítményt és 565 newtonméteres nyomatékot juttat a főtengelyen keresztül a hajtótengelyekhez; ez 35 newtonméterrel kevesebb, mint a Huracan Evo-ban. Ennek az oka az, hogy az STO négykerék-meghajtás helyett csak hátsókerék-meghajtással bír.

Az erőátvitelt a megszokott hétfokozatú kettős kuplungos sebességváltó biztosítja, amelynek váltási ideje lerövidült.  Az STO végsebessége 310 km/h, a 100 km/órás sprint ideális körülmények között három másodperc.

 

 

Bár a kontúrjai emlékeztetnek a Huracan Super Trofeo EVO-ra, ugyanakkor a Huracan STO egy teljesen átdolgozott formát kapott, amely optimalizálja a jármű aerodinamikáját. A karosszéria 75%-ban karbonszálas anyagokból készült, és a súlycsökkentést segítik a könnyített felnik és üvegek is.

Az első motorháztető, a sárvédők és az első lökhárító egyetlen karosszériaelem: ez a „cofango” nevet kapta, az olasz „Cofano” (motorháztető) és „Parafango” (sárvédő) szavak összetételeként. A cofango maximalizálja az elülső aerodinamikai teljesítményt, valamint súlycsökkenést eredményez.

 

 

Az eredeti Performante is egy könnyített modell, de az STO 1339 kg-s tömegével nála is vékonyabb 43 kg-val. A tervezés során a leszorító erőt növelése mellett  arra is figyeltek, hogy még több levegőt hasznosítsanak hűtési célra, valamint kapott egy állítható hátsó szárnyat is.

Az STO-nak háromféle vezetési üzemmódja van: „STO”, „Trofeo” és „Pioggia”. Ez utóbbi esős időre lett fejlesztve, az STO mód közutakra, a Trofeo módot pedig száraz időjárási körülményekhez, zárt versenypályákon való körökhöz tervezték.

 

 

A beltér is látványos: kárpitanyagként  az Alcantarát (poliészter mikroszálakból álló, csiszolt bőrhöz hasonló anyag magas kopásállósággal) és a Carbonskint használtak. A szőnyegek helyén alumínium, vagy felár ellenében karbon padlószőnyeg található.

 

 

Várhatóan jövő tavasszal készülnek el az az első modellek, amelyeknek európai ára 249 412 euró, vagyis körülbelül 90 millió forint.

 

2020-11-22
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok