• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Egy magyar vállalkozó támogatásával készülhet el a limitált szériájú modell.

Kezdjük a névadóval!

Kincsemről alighanem mindenki hallott már, többszörös díjnyertes, Magyarországon tenyésztett, angol telivér szülőktől származó versenyló volt, a magyar lósport és lótenyésztés büszkesége. Magyarországon „a legyőzhetetlen csodakanca” névvel, Európa többi részén pedig a „Hungarian miracle” (vagyis magyar csoda) titulusokkal illették, rendkívüli eredményei miatt ma is az egész világon ismert. Több versenyt nyert veretlenül, mint a sportág történetében a bármelyik másik ló.

Nem csoda tehát, hogy a svájci- brit – magyar kooperációban készülő új hipersportkocsi névválasztása során a Kincsem elnevezés nyert. 54 példány készül majd az autóból az Egyesült Királyságban létesítendő gyárban – pontosan ennyi futamon indult és győzött Kincsem.

 A kooperáció

Egy Svájcban élő magyar vállalkozó, Bak Tibor állt elő a magyar-brit hipersportautó ötletével, a Kincsem Hyper GT projectet a Bak Tibor és svájci Stefan Peller alapította BAK Motors jegyzi. A formatervezésért Ian Callum, a Jaguar volt dizájnfőnöke felel.

Céljuk egy olyan csodajárgány létrehozása, amely továbbviszi a  prototípus-fázisnál tovább nem jutó Jaguar C-X75 terveket, s bár Callum (aki annak idején C-X75 tanulmányautó vonalait papírra vetette) szerint a Kincsem Hyper GT nem a Jaguar C-X75 újratervezése lesz, ugyanakkor jellegében óhatatlanul hasonlítani fog elődjére.

Jaguar C-X75 forrás: JAGUAR

 

Jaguar C-X75 forrás: JAGUAR

Elképesztő tempó

A cég honlapján jelenleg egy imázsvideóba rejtett sziluettkép érhető csak el a Kincsem Hyper-GT-ről, s bár még tervrajzon sem létezik az autó, de a tervek szerint már 2023-ban megrendelhető lesz. Az első, működőképes prototípus 2022 nyarán, az angliai Festival of Speeden mutatkozhat majd be. Keveset tudni az autóról,  a befektetők és potenciális vásárlók számára szóló reklámok ígérete szerint egy 13 ezerig elforgó, kisköbcentis, 300 lóerős, V10-es motor töltötte akkumulátor táplálja majd az autó négy villanymotorját. Az összteljesítményről és az egyéb részletekről nyárra ígérnek majd bővebb információt.

A Kincsem Hyper-GT sikeres elindítása után 2025-re tovább terjeszkedne a cég, méghozzá a luxus SUV-k közé törnének be a Helvetiával, mely az ígéretek szerint Magyarországon készül majd.

2021-03-22
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok